Κυριακή 28 Απριλίου 2013

Γιατί τόσο άγχος και τόσος φόβος με το σχολείο


school_fear
Μία από τις κρίσιμες μεταβατικές φάσεις της ζωής του νηπίου είναι και αυτή της εισαγωγής του στο Δημοτικό σχολείο. Με την έναρξη της φοίτησης στην πρώτη τάξη οι γονείς και οι δάσκαλοι συχνά παραπονιούνται για εκδηλώσεις  αμηχανίας, έντασης ή πλήξης, καθώς και για συμπτώματα ανασφάλειας, για αντικοινωνικότητα και απότομο κλείσιμο του παιδιού στον εαυτό του.
Το παιδί μοιάζει να αποφεύγει το κοινωνικό, συντροφικό παιχνίδι με τους συμμαθητές του ακόμα και όταν εμφανίζονται παιδιά που είναι πρόθυμα να το αποδεχτούν και να γίνουν φίλοι του, φτάνοντας συχνά μέχρι και την πλήρη άρνηση του σχολείου ή την εκδήλωση μιας σειράς συμπτωμάτων σωματικής αδιαθεσίας, που ουσιαστικά είναι ψυχοσωματικής φύσης και υποδηλώνουν σχολική φοβία. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται στομαχικοί πόνοι, ισχυροί πονοκέφαλοι ή και ημικρανίε5, τρεμούλες καθώς και άρνηση του παιδιού να φάει το πρωινό του.

Σάββατο 27 Απριλίου 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ 
ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ
 ΤΟ BAZZAR ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ


ΜΕ ΤΕΧΝΙΚΗ ΝΤΕΚΟΥΠΑΖ ΚΑΙ ΚΡΑΚΕΛΕ

Σάββατο 20 Απριλίου 2013

Campaign for the return of the Parthenon Sculptures and the Reunification of the Monument

Campaign for the return of the Parthenon Sculptures and the Reunification of the Monument



Reunite Them! “BRING THEM BACK!” 
Thousands of pieces of Greek antiquities are hosted in the British Museum. Our campaign does not ask for the return of those. 
We ask for the return of the Parthenon sculptures in Greece and the Reunification of the Monument. 
We, the users of the Internet obtain power and we are able to mobilize the international public opinion. Our goal can be achieved this way. 
Do you believe this is fair? If yes, help this goal come true. 
Say your own “BRING THEM BACK!”

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ


ΤΟ ΣΩΜΑ2- ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΣΤΟΜΑ ΚΑΙ ΔΟΝΤΙΑ


ΠΟΣΑ ΔΟΝΤΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑ ΜΑΣ;
ΤΟΣΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΤΟΜΑΤΑΚΙ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΑΙΔΙ
(ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΤΡΑΚΙΑ ΚΟΜΜΕΝΑ ΣΤΗ ΜΕΣΗ)

4 πράγματα που δεν ξέρατε για τα νήπια


4 πράγματα που δεν ξέρατε για τα νήπια

Από: Ελένη Καραγιάννη | 0 Comments




Νέες έρευνες αποκαλύπτουν περισσότερα για τη συμπεριφορά και την ανάπτυξη των νηπίων και μας ανοίγουν ένα παράθυρο στον –πολλές φορές ακατανόητο από τους μεγάλους- τρόπο σκέψης τους.
Τα παιδιά που επιζητούν την προσοχή, γίνονται πιο κοινωνικά
«Κοίτα μαμά, κοίτα μπαμπά, κοίτα μαμά». Τώρα σας εκνευρίζει αλλά αργότερα θα σας κάνει περήφανους! Τα νήπια που συνέχεια απαιτούν την προσοχή των μεγάλων είναι πιο πιθανό όταν μεγαλώσουν να γίνουν πολύ συνεργάσιμοι και να αγαπούν τη μάθηση. Αυτό έδειξε έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση Child Development. Σύμφωνα με την επικεφαλής της έρευνας Μαρί-Πιερ Γκόσελιν «όταν οι γονείς ανταποκρίνονται θετικά στη διαρκή απαίτηση των παιδιών τους για προσοχή, ικανοποιούν την ανάγκη τους για αλληλεπίδραση. Έτσι, τα παιδιά γίνονται πιο πρόθυμα να συνεργάζονται και στο μέλλον, όχι μόνο με τους γονείς τους αλλά και με άλλα άτομα του κοινωνικού τους περιβάλλοντος».

Τρίτη 9 Απριλίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ: Διανομή φρούτων στα σχολεία...



Διανομή φρούτων στα σχολεία...

Έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας μας, η υλοποίηση ενός Ευρωπαϊκού Εκπαιδευτικού προγράμματος, ανάπτυξης υγιεινών διατροφικών συνηθειών, με τίτλο «Τα παιδιά αγαπούν τα φρούτα και τα λαχανικά».

Πρόκειται για ένα σχέδιο που υλοποιείται από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας. Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα περιλαμβάνει διανομή φρούτων σε όλα τα σχολεία και διαγωνισμό αφίσας και κειμένου και αφορά όλα τα σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Για τη φετινή χρονιά, το πρόγραμμα διανομής δωρεάν φρούτων και λαχανικών εφαρμόζεται σε 3.522 σχολεία, σε 11 από τις 13 περιφέρειες της χώρας μέσω κοινοτικών πόρων.

Αξιοπρόσεκτο και αξιοπερίεργο είναι το γεγονός ότι τα Νηπιαγωγεία αποκλείστηκαν από το πρόγραμμα αυτό.

Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Γιατί τα παιχνίδια ρόλων είναι τόσο σημαντικά για τα παιδιά




Γιατί τα παιχνίδια ρόλων είναι τόσο σημαντικά για τα 

παιδιά



«Ας παίξουμε τους πυροσβέστες», «ελάτε να ντυθούμε νεράιδες και πριγκίπισσες», «όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω πιλότος». Εάν έχετε μικρά παιδιά, πιθανότατα τα παραπάνω αποτελούν μέρος της καθημερινότητας σας, αφού τα παιδιά από τη φύση τους αγαπούν τα παιχνίδια ρόλων και τη δυνατότητα που αυτά τους δίνουν να μιμηθούν, να εκφραστούν και να φανταστούν χωρίς όρια.

Τρίτη 2 Απριλίου 2013

Ομαδα Νηπιαγωγων-Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου



Μήνυμα για την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου



«θα ήταν θαυμάσιο εάν υπήρχε ένα βιβλιόδεντρο. […] Είναι τόσο απλό να πετάξουν με το αεροπλάνο μερικοί κηπουροί, με αποστολή να φυτέψουν βιβλιόδεντρα σε κάθε χώρα και να χρησιμοποιήσουν ένα μαγικό λίπασμα, ένα λίπασμα τόσο μαγικό που να κάνει τα βιβλία να μεγαλώνουν σε μια κοινή γλώσσα κατανοητή από όλους τους ανθρώπους.»

 Γιέλα Λέπμαν


Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε η ΙΒΒΥ, Διεθνής Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα, το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να προκαλέσει την προσοχή των μεγαλυτέρων στο παιδικό βιβλίο.

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη



50 χρήσιμες συμβουλές για την αντιμετώπιση του Συνδρόμου Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΣΕΠ/Υ) στη σχολική τάξη  


  Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν πράγματα που κανένας άλλος επαγγελματίας του χώρου δε γνωρίζει: ότι δεν υπάρχει ένα σύνδρομο ΣΕΠ/Υ, αλλά πολλά· ότι το ΣΕΠ/Υ σπάνια εμφανίζεται “μόνο του”, αλλά ότι συνήθως εμφανίζεται εκ παραλλήλου με άλλα προβλήματα, όπως οι μαθησιακές δυσκολίες ή τα συναισθηματικά προβλήματα· ότι το πρόσωπο του ΣΕΠ/Υ αλλάζει, όπως συμβαίνει και με τον καιρό, παράλογα και απρόσμενα· ότι η αντιμετώπιση του ΣΕΠ/Υ, παρά τις διαφωτιστικές επεξηγήσεις που απαντούνται σε διάφορα κείμενα, εξακολουθεί να απαιτεί σκληρή δουλειά και ιδιαίτερη αφοσίωση.Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να αντιμετωπίσουμε το ΣΕΠ/Υ στην τάξη – ούτε ακόμα και στο σπίτι.

Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013

Αντιμετώπιση της δυσλεξίας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση



Αξίωση και ανάγκη  για μια εναλλακτική θεώρηση της αποκατάστασης των προβλημάτων του γραπτού λόγου
Μιλτιάδης  Π. ΚΑΡΒΟΥΝΗΣ ,
      Υπ. Διδάκτωρ Ειδικής Αγωγής Παν/μιου Ιωαννίνων,   Εργαστήριο Ειδικής και Θεραπευτικής Αγωγής( ΕΡ.Ε.Θ.Α.)
Ηλεκτρονική Διεύθυνση: mkarvuni@hellasnet.gr



Περίληψη

Παρόλο που η αντιμετώπιση των δυσκολιών μάθησης του γραπτού λόγου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση βρίσκεται στο επίκεντρο διαφόρων νομοθετικών ρυθμίσεων, εντούτοις διαπιστώνεται η ανάγκη εφαρμογής ερευνητικά αξιολογημένων προγραμμάτων παρέμβασης. Ειδικότερα, στην περίπτωση της δυσλεξίας φαίνεται να υπάρχουν πολλές πρακτικές προσεγγίσεις με ισχνά έως ανύπαρκτα ερευνητικά ερείσματα, οι οποίες παρουσιάζονται με τον εντυπωσιασμό του επιστημονικοφανούς, αλλά καμία θεωρητικά θεμελιωμένη και μεθοδολογικά έγκυρη ερευνητική προσέγγιση. Λόγω της σπουδαιότητας που έχει το θέμα των προβλημάτων της ανάγνωσης και ορθογραφημένης γραφής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στη συνέχεια θα επιχειρήσουμε μια αδρομερή επισκόπηση της εμπειρικής βάσης και του περιεχομένου των μέχρι τούδε ερευνητικών πορισμάτων, παρουσιάζοντας παράλληλα και το θεωρητικό υπόβαθρο μιας προτεινόμενης εναλλακτικής μεθόδου παρέμβασης που θεωρούμε ότι διευκολύνει την αντιμετώπιση των δυσκολιών του γραπτού λόγου στην ελληνική γλώσσα.

Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ - ΑΡΘΡΑ


Μια φορά κι έναν καιρό υπήρχαν τρία βασίλεια
  1. Το βασίλειο των αρσενικών ή αλλιώς το βασίλειο του Ο
  2. Το βασίλειο των θηλυκών ή το βασίλειο του Η
  3. Το βασίλειο των ουδετέρων ή το βασίλειο του Το
Μια μέρα οι βασιλιάδες του μαλώσανε για το ποιο βασίλειο ήταν το πιο πλούσιο. Καλέσανε τους υπηκόους τους και τους ζητήσανε να φέρουν στο παλάτι τα υπάρχοντα του βασιλείου.
Έτσι αυτοί ξεκίνησαν να ανακαλύψουν τα υπάρχοντα του κάθε βασιλείου και να τα πάνε στο βασιλιά τους.



Την ώρα που ακούγεται η μουσική, οι υπήκοοι ψάχνουν να βρούν καρτέλες με ζωγραφιές αντικειμένων.



Μόλις σταματήσει η μουσική, ψάχνουν σε ποιο βασίλειο ανήκει η κάρτα- αντικείμενο που έχουν στα χέρια τους,

Γιατί το “ανορθόδοξο” εκπαιδευτικό σύστημα της Φινλανδίας είναι το καλύτερο στον κόσμο



Νοε292012
 
Σύμφωνα με την παγκόσμια κατάταξη του ιδρύματος Economist Intelligence Unit for Pearson, η Φιλανδία έχει το καλύτερο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο. Το αποτέλεσμα αυτό δεν εκπλήσσει τους ειδικούς, δεδομένου ότι αυτή η Σκανδιναβική χώρα έχει υλοποιήσει τεράστιες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση τα τελευταία σαράντα χρόνια. Παρακάτω είναι κάποια από τα κυριότερα χαρακτηριστικά του Φιλανδικού εκπαιδευτικού μοντέλου. 

Τα παιδιά στην Φιλανδία δεν ξεκινούν το σχολείο μέχρι να γίνουν 7 ετών

(Πηγή: NYTimes )

Οι μαθητές σπάνια δίνουν εξετάσεις ή κάνουν εργασίες στο σπίτι μέχρι να φτάσουν στην εφηβεία.

(Πηγή: NYTimes )

Τα παιδιά δεν βαθμολογούνται τα πρώτα έξι χρόνια της εκπαίδευσης τους.

Γιατί η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται η καλύτερη του κόσμου ;


Γιατί η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται η καλύτερη του κόσμου ;




Ακούγεται συχνά από εκπαιδευτικούς και μη, ότι η Φινλανδική εκπαίδευση θεωρείται από τις καλύτερες του κόσμου.

Τι σημαίνει καλύτερη εκπαίδευση; Ότι οι μαθητές γίνονται καλύτεροι άνθρωποι γενικά και αόριστα; Ότι γίνονται πιο έξυπνοι; Ότι είναι μεγαλύτερο και καλύτερο το ποσοστό των επιστημόνων στην χώρα που έχει καλύτερη εκπαίδευση; Ότι η χώρα έχει πιο πολλούς νομπελίστες ή λογοτέχνες; Λιγότερη εγκληματικότητα; Δεν ξέρω κατά πόσο όλα αυτά τα ερωτήματα μπορεί να απαντηθούν από κάποιον ειδικό.
Ο Alan Lishness όπως διαβάζουμε στο μίνι βιογραφικό του στο βίντεο του Tedx είναι υπεύθυνος για τον σχεδιασμό ενός επιστημονικού εκπαιδευτικού προγράμματος στο Maine των ΗΠΑ και το όραμά του είναι να έχουν όλοι οι πολίτες κριτική σκέψη, να ξέρουν να συνεργάζονται, να εκπαιδεύονται συνεχώς και να αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις. Πιστεύει στο Φινλανδικό πρότυπο εκπαίδευσης όπου οι δάσκαλοι είναι πιο καλά προετοιμασμένοι στο να διδάξουν, όπου χαίρουν υψηλής επαγγελματικής εκτίμησης και έχουν αυτονομία στις τάξεις τους!
Ας δούμε μερικά σημαντικά σημεία και συμπεράσματα που αλιεύσαμε από την ομιλία του Alan Lishness στο TedxDorigo:

Κυριακή 10 Μαρτίου 2013

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΉ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ 1

Γράφουμε τις προτάσεις μας

Κόβουμε τις λέξεις

Τις ανακατεύουμε και μετά τις βάζουμε πάλι στη σειρά

Βρίσκουμε ποια λέξη έκρυψε η κυρία


Ο καθένας παίζει με την πρόταση του 




Παιζουμε με το τραγουδάκι
Στο πάτωμα της τάξης μας είναι ένας ψύλλος (δις)
μας αρέσει ο ψύλλος μας κι ας μην είναι φίλος μας(δις)
Κάθε φορά που το τραγουδάμε βγάζουμε από το τέλος των λέξεων φίλος και ψύλλος ένα γράμμα, 
ώσπου δε μένει στο τέλος κανένα γράμμα

 







Έγραψα τις λέξεις όπως διαβάζονται με τα φωνήματα για να διευκολύνω τα παιδιά να τραγουδούν ο,τι βλέπουν

ΤΟ ΣΩΜΑ ΜΟΥ 1

Στη σχολική βιβλιοθήκη υπήρχαν τα παρακάτω βιβλία



 
Τα μελετήσαμε 
   
Δανειστήκαμε τους παρακάτω χάρτες από το Δημοτικό
 

Ενθουσιαστήκαμε με το μεγάλο ανθρωπάκι  από το βιβλίο Το Πρώτο μου Βιβλίο για το Σώμα


Ζωγραφίσαμε  το περίγραμμα ενός παιδιού 


και ο καθένας ζωγράφισε όποια εσωτερικά  όργανα θυμόταν 


 
Και επειδή δεν ξέραμε που να βάλουμε τη σπονδυλική στήλη
ζωγραφίσαμε άλλο ένα παιδάκι
για να κάνουμε το σκελετό
Αφού τελειώσαμε κολλήσαμε καρτελίτσες με τα ονόματα των οστών και των οργάνων




Προσπαθούμε να διαβάσουμε- μαντέψουμε τι γράφει στις καρτέλες










 
Τα παιδάκια μας είναι έτοιμα
 
Μετράμε το ύψος μας
Μαθαίνουμε πώς να βουρτσίζουμε τα δόντια μας
 

Παρακολουθούμε στον υπολογιστή τη σειρά 
Μια Φορα κι Έναν Καιρό Ήταν ο Άνθρωπος-το Ανθρώπινο Σώμα


Παίζουμε στον υπολογιστή παιχνίδια,  που αναφέρονται στο ανθρώπινο σώμα

 

Με την ευκαιρία μαθαίνουμε να γράφουμε και το όνομά μας στον υπολογιστή