Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2013

Προσχολική Εκπαίδευση …υπάρχει;;;


Θύμα της αδιέξοδης πολιτικής, που ακολουθείται ανεύθυνα από την πολιτική ηγεσία, είναι για ακόμη μια φορά η προσχολική εκπαίδευση. Χρόνια τώρα οι υποσχέσεις για αναβάθμιση συντήρησαν μάταια τις ελπίδες μας για το νέο σύγχρονο νηπιαγωγείο.

Τι στ’ αλήθεια άλλαξε, που μας κάνει να δούμε αισιόδοξα το μέλλον της προσχολικής εκπαίδευσης;

Το απόλυτο ΤΙΠΟΤΑ!!!

Τα νηπιαγωγεία συνεχίζουν να μαραζώνουν από την ελλιπή χρηματοδότηση, από την ανικανότητα της κεντρικής εξουσίας να αντιμετωπίσει τα χρόνια προβλήματα της σχολικής στέγης, την έλλειψη νηπιαγωγών, το στοίβαγμα 25 και πλέον νηπίων σε μια αίθουσα!

Τα δημόσια νηπιαγωγεία εξακολουθούν να λειτουργούν με το μεράκι των νηπιαγωγών, χωρίς ουσιαστική θεσμοθέτηση ωραρίου, χωρίς προγραμματισμό, σαν απλό συμπλήρωμα της εκπαίδευσης, σα να μας κάνουν χάρη που υπάρχει.!!

Χιλιοειπωμένος ο χαρακτηρισμός «φτωχός συγγενής της εκπαίδευσης», αλλά πιο επίκαιρος από ποτέ, περιγράφει τη ανύπαρκτη πολιτική βούληση για λύση των προβλημάτων, που ρημάζουν τον κλάδο χρόνια τώρα.

Σε αυτά λοιπόν τα ερείπια στήνουν το όραμα ενός ψηφιακού σχολείου, ξεκινώντας την εφαρμογή του προγράμματος my school  στα νηπιαγωγεία.

Γνωρίζουν πόσα νηπιαγωγεία στη χώρα δεν έχουν υπολογιστή στη τάξη τους;

Γνωρίζουν πόσοι νηπιαγωγοί δεν έχουν τη δυνατότητα να επιμορφωθούν στους υπολογιστές γιατί δεν πραγματοποιούνται σε πολλούς  νομούς προγράμματα Β΄ επιπέδου;

Γνωρίζουν ότι οι νηπιαγωγοί δεν μπορούν να υποστούν άλλη γραφειοκρατία και άλλες καταγραφές εξαιτίας του ωραρίου που δεν θεσμοθετήθηκε παρά μόνο στα χαρτιά ;

Άγνοια ή αδιαφορία ;; το αποτέλεσμα είναι το ίδιο …

Η προσχολική εκπαίδευση συνεχίζει να είναι στο πάγκο!…

Είναι επιτακτική η ανάγκη ενός διαλόγου για την επίλυση των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζει το δημόσιο νηπιαγωγείο.

Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα για την αναβάθμιση του νηπιαγωγείου και ενάντια σε όποια πολιτική ακυρώνει τη σπουδαιότητα του!

Το όραμα για ένα σύγχρονο νηπιαγωγείο είναι και δικό μας!


Ομάδα Νηπιαγωγών




Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

Πώς διαβάζουμε παραμύθια με τα παιδιά ;

Διαβάζοντας με τα παιδιά

Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους με τον οποίο οι ερευνητές μελετούν τον οικογενειακό γραμματισμό  είναι η συχνότητα έκθεσης  στον έντυπο λόγο που κυμαίνεται από τον αριθμό των παιδικών βιβλίων στο σπίτι ως το χρόνο που δαπανάται για κοινή ανάγνωση βιβλίων και την άμεση διδασκαλία γλωσσικών δεξιοτήτων από τους γονείς. δείχνουν ότι η εμπειρία παραμύθι κατά την προσχολική ηλικία μπορεί να είναι μια σημαντική επιρροή στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών.  

Οι Sénéchal et al (1996) σε δύο πειράματά τους με νήπια και τους γονείς τους αναφέρουν πως οι γνώσεις των γονέων και  παιδιών γύρω από τα  παιδικά βιβλία είναι πολύ καλοί προάγγελοι των γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Επίσης  αναφέρουν  ότι άλλες πτυχές του οικιακού περιβάλλοντος γραμματισμού όπως ο  αριθμός των βιβλίων στο σπίτι, οι επισκέψεις σε βιβλιοθήκη, η έκθεση των ίδιων των γονέων στον έντυπο λόγο σχετίζονταν με τις δεξιότητες λεξιλογίου των παιδιών. 

Πόσο χρόνο, όμως, θα έπρεπε να καταναλώνουν οι γονείς διαβάζοντας βιβλία στα παιδιά τους; Παιδιά που που είχαν καλή πρόοδο στην ανάγνωση είχαν γονείς που τους διάβαζαν τουλάχιστον 60 λεπτά την εβδομάδα, περίπου 10' την ημέρα.Εάν τα παιδιά έχουν βιβλία που τους τα διαβάζουν , και γελάνε και συζητάνε γι΄αυτά, τότε μαθαίνουν πως τα βιβλία μπορεί να έχουν ενδιαφέρον, να είναι διασκεδαστικά και γεμάτα πληροφορίες. με το να διαβάζουμε στα παιδιά τα μαθαίνουμε να απολαμβάνουν τα βιβλία και με τον καιρό  να θελήσουν να διαβάσουν μόνα τους.


ΠΑΙΧΙΔΙΑ ΜΕ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ

 
1.   Γράφουμε πάνω σε πλαστικά καπάκια τα γράμματα της αλφαβήτα σε κεφαλαία και πεζά. Γράφουμε, επίσης, τα γράμματα σε ένα κομμάτι χαρτί. Τοποθετούμε το χαρτί  μπροστά στο παιδί . Πρέπει να τοποθετεί τα καπάκια πάνω στα γράμματα που είναι γραμμένα στο χαρτί. Στην αρχή παίζουμε μόνο με τα κεφαλαία, μετά με τα πεζά και στο τέλος ανάμεικτα.


2.  Ψαρεύουμε καπάκια-γράμματα και μαντεύουμε σε ποιον ανήκει αυτό το γράμμα.


3.  Παίζουμε με το αρχικό γράμμα μιας εικόνας. Στην αρχή μπορεί να είναι φωτογραφίες από αγαπημένα πρόσωπα , αργότερα από διάφορα αντικείμενα.
Τοποθετούμε μπροστά στο παιδί τη φωτογραφία ή την εικόνα και το παιδί πρέπει να βρει το καπάκι με το σωστό αρχικό γράμμα. Επόμενο στάδιο να σχηματίζουν απλές λέξεις ΣΦΣΦ (σύμφωνο –φωνήεν). 




4.  Χρησιμοποιούμε σύρμα  καθαρισμού πίπας για να σχηματίσουμε τα γράμματα . Αυτό βοηθά τα νήπια να  κάνουν σχήματα των γραμμάτων  μιλάμε για τον ήχο των γραμμάτων, και βάζουμε τα γράμματα αναλογία με τη  μορφή.


5.  Σχηματίζουμε το πρώτο γράμμα μας ή των αγαπημένων προσώπων με διάφορα υλικά (τουβλάκια lego, αυτοκινητάκια, φασόλια κ.ά.)



6. Φτιάχνουμε καρτέλες με φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων και το αρχικό γράμμα. Αργότερα κόβουμε εικόνες από περιοδικά συζητάμε για το αρχικό γράμμα. 



7.  Σε επόμενα στάδια γράφουμε σε καρτέλα το όνομα του παιδιού. Χτυπάμε παλαμάκια τις συλλαβές του ονόματος και κόβουμε τα γράμματα σαν παζλ. Ονομάζουμε τα γράμματα, λέμε τον ήχο τους. Ανακατεύουμε και τα παιδιά προσπαθούν να τα βάλουν σε σειρά.


8.  Με ζυμαράκι ή πλαστελίνη σχηματίζουμε τα γράμματα του ονόματός μας.


9.  Σε ξύλινα μανταλάκια γράφουμε γράμματα και τα παιδιά τα βάζουν σε σειρά ώστε να σχηματίσουν τα ονόματα της οικογενειας.


 10.  Σε ένα ταψάκι βάζουμε αλεύρι και αφήνουμε το παιδί να γράφει μέσα με το δάχτυλό του, στην αρχή, τα αρχικά γράμματα των ονομάτων της οικογένειας και αργότερα ολόκληρα τα ονόματα.


11.  Παίζουμε με μαγνητικά γράμματα ή φτιάχνουμε δικά μας και σχηματίζουμε τα ονόματα

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2013

8 απλά βήματα για παιδιά με αυτοπεποίθηση.


me


Αν διαισθάνεστε ότι το παιδί σας έχει μειωμένη αυτοεκτίμηση 
και επιθυμείτε με απλό τρόπο 
να την τονώσετε, μπορείτε να ακολουθήσετε τις συμβουλές που 
ανακαλύψαμε και σας προτείνουμε:
  • ·        Επικεντρωθείτε στις δυνατότητες του παιδιού
    κάνοντας το να αισθάνεται μοναδικό, σημαντικό 
    και επιθυμητό. Κάθε μέρα γεμίστε το με φιλοφρονήσεις 
    (που έχουν υπόσταση) και αγκαλιές και πείτε του ότι το αγαπάτε!
    ·        Επικεντρωθείτε στο παιδί σας (τουλάχιστον) για 15′ κάθε 
    μέρα, χωρίς διακοπές. Σπουδαία αποτελέσματα έχουν προκύψει
     με μόνο 15΄ επικέντρωσης στο παιδί,χωρίς παρενοχλήσεις 
    και διακοπές. Μετά μπορεί να έχουν την επιθυμία και την 
    αυτοπεποίθηση για να παίξουν, να εργαστούν, να μάθουν 
    μόνα τους. Απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας, ή θέστε το
     στην αθόρυβη λειτουργία, ώστε να μην λειτουργήσει διασπαστικά 
    στην ιδιαίτερη αυτή ώρα που είναι αφιερωμένη στο παιδί.
    ·        Βοηθήστε το παιδί σας να αναπτύξει τις ικανότητες 
    της επίλυσης προβλημάτων και της λήψης αποφάσεων. 
    Αφήστε τα να πάρουν μόνα τους κάτι να πιουν ή να φάνε 
    τοποθετώντας ό,τι χρειάζονται στο δικό τους ύψος, ώστε να 
    αποκτήσουν ανεξαρτησία κινήσεων. Τα παιδιά επίσης είναι ικανά 
    στο να επιτύχουν πολλές εργασίες με ενθάρρυνση, υπομονή 
    και έπαινο. Συζητήστε σχετικά με τις λύσεις των προβλημάτων. 
    Αν δεν γνωρίζετε την απάντηση σε μια από τις αναρίθμητες 
    ερωτήσεις τους, πείτε τους: “Δεν το γνωρίζω. Ας ψάξουμε γι’αυτό μαζί”.
    ·        Μείνετε θετικοί απέναντι στο παιδί σας. Μην το συγκρίνετε
     με άλλους. Κάθε παιδί είναι διαφορετικό, με τις δικές του 
    δυνατότητες και τη δική του προσωπικότητα. Επικεντρωθείτε 
    στο τί μπορούν να κάνουν και παρέχετε προκλήσεις και ευκαιρίες
     που αρμόζουν στο επίπεδο της ανάπτυξής τους. Η αίσθηση της 
    αξίας του εαυτού τους έχει άμεση σχέση με το πώς τα
     μεταχειρίζεστε και πώς ανταποκρίνεστε στα επιτεύγματά 
    τους. Τα μέλη της οικογένειας είναι τα πιο σημαντικά πρόσωπα 
    στον κόσμο των μικρών παιδιών.
    ·        Παρέχετε επιλογές, όπως “Θα ήθελες να φορέσεις τη πράσινη
     ή την κίτρινη μπλούζα;”. Αν είστε στο σπίτι, αφήστε να επιλέξουν 
    τί θα φορέσουν, ή δώστε τους όσες περισσότερες επιλογές μπορείτε.
     Και μην ξεχνάτε, τα παιδιά δεν ενδιαφέρονται για τις μάρκες 
    στα ρούχα τους, τα ενδιαφέρει μόνο να είναι άνετα, να περνούν 
    καλά και να νιώθουν καλά με τον εαυτό τους.
    ·        Παρέχετε τις ευκαιρίες στο παιδί σας να βοηθά και
     επαινείτε το συχνά. Χρησιμοποιήστε έναν πίνακα με αυτοκόλλητα ή
     ζωγραφίστε χαρούμενα προσωπάκια, όταν το παιδί συμπεριφέρεται 
    όμορφα ή έχει μάθει κάτι καινούριο. Κάντε του έκπληξη με κάτι 
    ιδιαίτερο, όταν τα αυτοκόλλητα ή τα προσωπάκια, έχουν φτάσει σ΄έναν 
    συγκεκριμένο αριθμό, που έχετε συμφωνήσει από πριν. Οι καλύτερες 
    ανταμοιβές για το παιδί είναι εκείνες που το μόνο που έχουν να σας 
    κοστίσουν είναι λίγο από το χρόνο σας.
    ·        Βοηθήστε το παιδί να φτιάξει ένα βιβλίο ή κουτί με τον τίτλο ”
     Μου αρέσει ο εαυτός μου!” Εκεί μπορείτε να συμπεριλάβετε 
    τα πρώτα τους σκαριφήματα γραφής, τις ζωγραφιές τους, τις 
    φωτογραφίες τους. Εκτυπώστε τα λόγια τους και κολλήστε τα στην
     αρχή του βιβλίου ή στο καπάκι του κουτιού. Σημειώστε και τις 
    ημερομηνίες για να δείτε πόσο γρήγορα μαθαίνουν και 
    αναπτύσσονται. Διαβάζοντας το βιβλίο τους κατ’ επανάληψη,
     θα τα βοηθήσει να χτίσουν την αυτοπεποίθηση τους,
     να αναπτύξουν το λεξιλόγιο τους και να έχουν την επιθυμία
     να δημιουργήσουν και να επιτύχουν περισσότερα.
    ·        ΒΕΛΤΙΩΣΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ
    Μην ξεχνάτε ότι για το παιδί σας είστε το βασικό παράδειγμα
     προς μίμηση.
πηγές:

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:Το θέατρο του παραλόγου………με πρωταγωνιστές νηπιαγωγούς









Το θέατρο του παραλόγου………με πρωταγωνιστές  νηπιαγωγούς

Η προσχολική εκπαίδευση όμηρος της πολιτικής που εφαρμόζει το Υπουργείο Παιδείας όλα αυτά τα χρόνια, μέσα από τακτικές απαξίωσης, πληρώνει για ακόμη μια φορά μεγάλο τίμημα.

Οι μηδενικοί διορισμοί και οι ελάχιστες προσλήψεις  αναπληρωτών δημιούργησαν μεγάλο αριθμό κενών στα νηπιαγωγεία .Τα εκατοντάδες κενά, που καταγράφονται πανελλαδικά υποβαθμίζουν ή ακόμα και καταργούν τη λειτουργία πολλών νηπιαγωγείων, αφήνοντας μετέωρη την εκπαίδευση χιλιάδων παιδιών, αποκλείοντας  χιλιάδες προνήπια από το δημόσιο σχολείο.

Μέσα σε αυτό το κλίμα της  υποβάθμισης της εκπαίδευσης και  του ευτελισμού της ζωής των νηπιαγωγών, ένα νέο χτύπημα δίνει τη χαριστική βολή στις εργασιακές σχέσεις στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Εγκαινιάζεται μια νέα φόρμουλα κάλυψης των κενών, χρηματοδοτούνται προγράμματα μέσω ΕΣΠΑ, προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας του ΟΑΕΔ για διάφορες ειδικότητες μεταξύ των οποίων και οι νηπιαγωγοί. Προσλαμβάνονται  600 νηπιαγωγοί, με σύμβαση 6-7 μηνών και μισθό 427 έως 490 ευρώ, που αποδίδεται με την ολοκλήρωση του προγράμματος και χωρίς να προσμετρούνται στα συντάξιμα.

Το ζήτημα που δημιουργείται είναι ιδιαίτερα σοβαρό και πρέπει να γίνει κυρίαρχο για τον κλάδο , αφού είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης , μετά το Σύνταγμα του 1911, που γίνεται προσπάθεια καταστρατήγησης του τρόπου πρόσληψης των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μια ενέργεια σαφώς παράνομη και αντισυνταγματική, αφού μόνο το Υπουργείο Παιδείας μπορεί να κάνει προσλήψεις στα Δημόσια Σχολεία.

Δεν πρόκειται για ακόμη ένα μπάλωμα όμως στη ρακένδυτη εκπαίδευση. Είναι σαφώς μια ενέργεια που εγκαινιάζει νέα μορφή εργασιακής σχέσης στο χώρο της εκπαίδευσης , σκόπιμη και μελετημένη.

Με ποια κριτήρια λοιπόν θα γίνουν αυτές οι προσλήψεις; Μήπως υποβαθμίζεται ή ακόμα καταργείται ο ίδιος ο ΑΣΕΠ και η αξιοκρατία στην πρόσληψη  των εκπαιδευτικών; Πώς είναι δυνατό να μιλάμε για  αναβάθμιση της εκπαίδευσης με εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων;

Ποιο τελικά είναι το όραμα τους για την Παιδεία της χώρας μας; Πού μας  οδηγούν ;

Καταγγέλλουμε την παράνομη αυτή ενέργεια ,την ισοπέδωση των εκπαιδευτικών, την διάλυση της εκπαίδευσης!!

Καταγγέλλουμε την πολιτική των αντιφάσεων, της προχειρότητας, της αναξιοκρατίας της μετατροπής της εκπαίδευσης σε εποχικό εμπορικό κατάστημα!!

Ζητάμε:

·        Την κάλυψη όλων των κενών με προσλήψεις μόνιμων και αναπληρωτών νηπιαγωγών,  μέσω του Υπουργείου Παιδείας,
·        Την κατάργηση αυτών των προγραμμάτων και τη μεταφορά των σχετικών πιστώσεων  στο Υπουργείο Παιδείας.
Θα είμαστε μπροστά στον αγώνα ενάντια στη διάλυση του Δημόσιου σχολείου !!

Θα είμαστε μπροστά στην διεκδίκηση μιας αναβαθμισμένης προσχολικής εκπαίδευσης  !!

Τετάρτη 2 Οκτωβρίου 2013

ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΔΕΥΣΗ: ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ..ώρα μηδέν!!







ΟΜΑΔΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ 
"ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ"






ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ..ώρα μηδέν!!
Η ανικανότητα και  η σκόπιμη, θεωρούμε, προχειρότητα που έχει επικρατήσει τη φετινή χρονιά στις αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας, έχει διαμορφώσει ένα πρωτοφανές κλίμα αναξιοπιστίας, ανασφάλειας  και απελπισίας σε όλους τους συναδέλφους, που για πρώτη φορά βλέπουν να τινάζονται στον αέρα κεκτημένα χρόνων. Το Υπουργείο απέδειξε ότι είναι απελπιστικά ανεπαρκές να αντιμετωπίσει την κρίση, που πλήττει την εκπαίδευση και για την οποία είναι κύρια υπεύθυνο. Το μόνο που έχει καταφέρει είναι να πολλαπλασιάσει  τα αδιέξοδα, να επιτείνει την απελπισία και να ευτελίσει τις  ζωές των εκπαιδευτικών, με μπαλώματα και όχι με ουσιαστικές λύσεις.
Ζούμε καθημερινά την ανασφάλεια μας να μεγαλώνει καθώς οι αποφάσεις του Υπουργείου  χαρακτηρίζονται από  αναξιοκρατία, αδιαφάνεια και  αδικία , διαλύοντας την ελάχιστη ελπίδα για το μέλλον.
Αυθαίρετες μετακινήσεις , υποχρεωτικές μετατάξεις, μηδενικοί διορισμοί και μικρός αριθμός προσλήψεων αναπληρωτών, υποβάθμιση των ολοήμερων και των ειδικών σχολείων, περιγράφουν τη διάλυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Η προσχολική εκπαίδευση ένας ιδιαίτερος χώρος, που έχει δεχτεί την πλήρη απαξίωση στον σχεδιασμό της εκπαίδευσης εδώ και χρόνια, παρασύρεται στη δίνη της διάλυσης αυτής .
Τα ιδιαίτερα προβλήματα που υπήρχαν τώρα γιγαντώνονται.

·        Χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός του Δημόσιου Σχολείου .Το δικαίωμα της εκπαίδευσης μπαίνει στην κληρωτίδα ενισχύοντας την ανισομερή κατοχή σχολικής ετοιμότητας.
Η πραγματικότητα αυτή έρχεται σ’ ευθεία αντίθεση τόσο με το Σύνταγμα της χώρας (άρθρο 16), με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου(Π.Ι.),  όσο και με τη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (άρθρο 28), που προβλέπουν μεταξύ άλλων την «παροχή ίσων ευκαιριών» μόρφωσης σε όλους τους μαθητές που κατοικούν εντός των γεωγραφικών συνόρων.

·        Τεράστια προβλήματα υπάρχουν σε αρκετούς νομούς όπου παραμένουν μήνα Οκτώβρη νηπιαγωγεία κλειστά. Πολλά  ολοήμερα τμήματα υπολειτουργούν, με συμπτύξεις τμημάτων, με μείωση ωραρίου στη λειτουργία, με  λύσεις πρόχειρες, αντιπαιδαγωγικές,  εις βάρος των παιδιών αλλά και  του θεσμού του ολοήμερου Σχολείου.

·        Μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών, που υπηρέτησαν με συνέπεια το επάγγελμά τους, σε μέρη δυσπρόσιτα, παρά την δύσκολη οικονομική συγκυρία και τους χαμηλούς μισθούς, έμειναν άνεργοι μετά από χρόνια υπηρεσίας .

·        Το κτιριακό πρόβλημα των νηπιαγωγείων είναι τεράστιο και τα παιδιά φιλοξενούνται σε χώρους ακατάλληλους ,που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για την εφαρμογή του προγράμματος το οποίο βασίζεται στις σύγχρονες αντιλήψεις για την εκπαίδευση.


·        Ο αριθμός των μαθητών 1:25 και η δυνατότητα  συμπλήρωσης κατά 10% όπου υπάρχει ανάγκη καταργεί την φιλοσοφία του προγράμματος του νηπιαγωγείου. Είναι παιδαγωγικά  αναγκαίο ένας μικρότερος αριθμός μαθητών ανά τάξη-τμήμα, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα και η ευχέρεια στον εκπαιδευτικό να παρεμβαίνει εξατομικευμένα και, προπάντων παιδαγωγικά για την επίτευξη των στόχων του προγράμματος.
Σύμφωνα με έρευνά που πραγματοποίησε το ΔΣ του Συλλόγου Δασκάλων- Νηπιαγωγών στα Ιωάννινα  στα σχολεία του νομού , με τις υπάρχουσες αίθουσες ακόμα και αυτή η αναλογία παραβιάζεται από το ίδιο το υπουργείο, χωρίς να υπολογίσουμε τον εξοπλισμό και τα έπιπλα τα απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία για τα ΔΣ. και τα Νηπιαγωγεία. Από την έρευνα προκύπτει ότι ο μέσος όρος των τ.μ. των αιθουσών είναι 30 με 35 τ.μ. που σημαίνει ότι μπορεί να φοιτήσουν 15 μαθητές. Εδώ λοιπόν καταδεικνύεται ότι η αναλογία 1 εκπαιδευτικός προς 15 μαθητές που ζητά ο κλάδος μας είναι απόλυτα δικαιολογημένη για τους χώρους που διαθέτουμε.Το συμπέρασμά μας έρχεται να ενισχύσει και η ισχύς του ΠΔ71/1988 για την πυρασφάλεια, το οποίο προβλέπει την αναλογία 1 μαθητή ανά 2 τ.μ. στα δημόσια εκπαιδευτήρια.
·        Η υποχρηματοδότηση των νηπιαγωγείων αποτελεί σοβαρό παράγοντα ανατροπής των στόχων του προγράμματος το οποίο δομείται στη φιλοσοφία της  λειτουργίας  ομάδων και χρειάζεται σοβαρή υλικοτεχνική υποδομή για να διαμορφωθεί.
Επιχορήγηση 3,8 ευρώ για κάθε παιδί αποτελεί μηδενική οικονομική στήριξη. Με τέτοια επιχορήγηση πώς είναι δυνατό να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία;

Δεν είναι λοιπόν δυνατό να λειτουργούν δημόσιες υπηρεσίες όπως είναι και τα σχολεία, με αυτές τις προδιαγραφές και να παραβιάζονται οι κανόνες ασφαλείας πρώτα από το ίδιο το υπουργείο. Οι εκπαιδευτικοί με φιλότιμο έχουν αποδείξει ότι μπορούν και έχουν ανταπεξέλθει πολλές φορές σε δύσκολες καταστάσεις, αλλά η παιδεία και η υγεία των παιδιών μας πρέπει να διέπεται τουλάχιστον από υπευθυνότητα από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η ανάδειξη βέβαια των προβλημάτων είναι το πρώτο βήμα, το επόμενο πρέπει να είναι η αντιμετώπισή τους επίσης από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς

Διεκδικούμε:
·                    Δίχρονη υποχρεωτική δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή.
·                    Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία .
·                    Τον απαραίτητο αριθμό προσλήψεων ώστε κανένα νηπιαγωγείο να μην είναι κλειστό.
·                    Δημιουργία σύγχρονων κτιρίων (αίθουσες, βοηθητικοί χώροι, τραπεζαρίες, αυλές, κλπ) καθώς και εξασφάλιση υλικοτεχνικής υποδομής
·                    Ολοήμερο Νηπιαγωγείο με ειδικούς χώρους και ειδικό  βοηθητικό προσωπικό
·                    Ίδρυση Ειδικών Νηπιαγωγείων και Τμημάτων Ένταξης
·                    Μείωση της αναλογίας Νηπιαγωγών/μαθητών σε 1/15 με ταυτόχρονους μαζικούς διορισμούς
·                    Εφαρμογή  της θεσμοθέτησης του ωραρίου που έχει ψηφιστεί.


Διεκδικούμε το δικαίωμα
στην εκπαίδευση για όλα τα παιδιά!

Διεκδικούμε το δικαίωμα
στην ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον!!
Προτείνουμε να γίνει ενημέρωση στους γονείς για την σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης και των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της μέσα από τους Συλλόγους Δασκάλων – Νηπιαγωγών ανά περιοχή.


Από την ομάδα Νηπιαγωγών

«Δικαίωμα στην Εκπαίδευση»

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 2013